Перейти к содержанию

Бублiк

GCU Modeling Team
  • Постов

    2888
  • Зарегистрирован

  • Посещение

  • Победитель дней

    76

Бублiк стал победителем дня 8 марта

Бублiк имел наиболее популярный контент!

4 Подписчика

Информация о Бублiк

  • День рождения 02/21/1989

Контакты

  • E-mail:
  • Сайт:
    http://
  • YouTube:
    https://www.youtube.com/user/21BubLik
  • RGSC:
    BubLik_GCU

Информация

  • Город:
    Харків
  • Пол:
    Мужчина

Посетители профиля

50631 просмотр профиля

Достижения Бублiк

Крестный Отец

Крестный Отец (7/8)

3.4 тыс

Репутация

  1. @Mad Makaron Привет. Вижу еще установленньій Zolika patch, значит где-то все же есть подвох. Тьі дедал какой-то даунгрейд ище что? Тут надо как раз наоборот. Карпак должен бьіть вьіше, чтобьі перезаписать те модели, которьіе есть во Фьюжене. В противном случае будут ездить без текстур ванильньіе Ранчер, Блиста и еще какие-то пофикшиньіе модели из Фьюжна (если конечно из вручную не удалить)
  2. 2008 Harley Davidson FXSTB Night Train Custom СКАЧАТИ
  3. Hell Let Loose на роздачі у EGS (до 09.01)
  4. Допомога дійсно знадобиться. Зараз розробкою я займаюсь фактично сам, тому здебільшого відштовхуюсь від наявності більш-менш готового матеріалу))) Отже і деякі заміни дійсно досі є доволі далекими від умовного тру-рівня, навіть якщо в мережі вже є більш відповідна модель, але обирати доводиться шлях меншого опору - де модель за базовими вимогами підходить, але допрацьовувати її треба менше. Очевидно, що моделі з ГТА 4 мають пріоритет над більш відповідними, але з інших частин серії Більше деталей я тобі відпишу в особисті повідомлення. Щодо Лексусів цікаво. Я не так давно переглядав доступні GS, і так нічого лайтового (в плані роботи) не підібрав. В планах вже є заміна Локуса, бо поточна 7-ка не співставна ані по класу, ані по рокам, ані по зовнішності. Хоча сама 3D модель, звісно, топ... власне кажучи, саме тому вона там і знаходиться Поки взяв на ремастер більш свіжий і відповідний BMW 5 серій в кузові E39. Нуууу, якщо мова про перше покоління Schafter з GTA 4 - то ні. 221-й це вже Schafter другого покоління з EFLC і він вже є в списку.
  5. Вкину невеличке оновлення. Робота над останнім байком для Мото Паку для оригінальної 4-ки йде повним ходом і вже заходить на фінальне коло - експорт в гру. Все зібрано і затекстурено, місцями запечено тіні, передбачені ексти і лівреї з різними логотипами на баку та номерними знаками. Готові ЛОДи: L0 = 55 400 тр. L1 = 21 500 тр. L2 = 1200 тр. Також пройшов процедуру ремастерингу і Harley-Davidson Knucklehead Суперклея (Mr.Poher). Цей крутий байк ідеально вписується на місце Zombie.
  6. @Viper-r-r ну если модели работают, то тут уж как-то сам движок игрьі решает что спавнить. Могу еще два варианта на пробу предложить. 1. Увеличить значение VehicleBudget во Fusion Fix 2. Докинуть сверху еще дополнительньій трафик скрипт какой-нибуть, кроме RIL.Budgeted, поскольку єто тоже самое, что и во Fusion Fix. Раньше люди уже отписьівались, что два скрипта нормально вживаются: Budgeted фиксит проблему на корню, а Трафик лоадерьі дают дополнительное разнобразие, но теоретически могут влиять на сюжетньіе миссии, если не предусмотрено автоматическое отключение скрипта на время прохождения миссии.
  7. Уточни, что именно за модели? Теоретически в cargrp.dat можно попробовать их прописать в большее количество групп населения.
  8. @TR20 model is NOT high-poly, but some of the tiny parts is really poly-monsters. I sent more specific details in PM. This error occurs when some polygons do not have a material assigned (exceptions are collision), so an empty "Default material" is applied to them. I found it on chassis_L2, maybe there are still on other details.
  9. Look where the both bumpers dummies placed in IV vanilla model. It's not centered due to bumpers swing animation purposes. I don't have enough experience using a Zmodeler3. I tried converting 1 model a long time ago and that was it. If I understood you correctly, you need to use this tool: First pick up the end object then drag the arrow to the target object whose axis you want to move to the end object. I hope I explained it at least a little bit clearly. Of course you can drop the scene for review, but I can't guarantee a quick response.
  10. Select a wheel - Switch to Polygon mode - select all polygons - turn on SELECTED MODE - use command "modify -- flip" BUT!!!! there is no need to mirroring any of wheels. Its enough only one front right wheel, all other wheel meshes will be duplicated automatycaly. Again, you will see how it works clearly after importing the reference model. And yes again)))) It will make alot of things easier. Technically, you can add all the necessary textures to this material by yourself. But it is not enough to simply rename the material from SA. Materials from IV have additional parameters, each material has its own set of parameters and values (see the example in the image). So again, this is another good reason to import a vanilla model and use the materials from IV. You will also see the peculiarities of their naming and textures composition. When naming materials, the main thing is that the last separate word should be a clear name of the material type (paint1, interior2, mesh, lightsemissive, shuts, badges, vehglass etc). There is more material types, but I recommend you to start with this basic set. And before this type name, you can name the materials as you wish, following the same principles that I mentioned in the previous post. Mats naming examples below: BUT It is not necessary to add a custom name for the material here. Just one material type is enough. Custom names are usually added for personal convenience. When exporting the model, all material names will be automatically renamed to the name of the first texture in the material. Therefore, it is important to remember that texture names must consist of letters of the English alphabet and must not contain spaces. Only underscores are allowed.
  11. @TR20 I didn't have time to reply to your PM yesterday)) Okay.. Of course, there are differences, but there are very few fundamental ones. Basically, the principles are much simpler than in 5. It is a very useful practice to import a vanilla game model of the same type as yours into the scene with your model. So you will have the best understanding of the hierarchy of the game model. You will also be able to take from there collisions [COLs] already configured with proper IDs and simply adjust their shape to the dimensions of your car - this is the best and reliable option. You will also receive a set of all the materials you need with all the settings. Then you can simply copy these materials as much as you need for your model. Just use the OpenIV to open the game archive "vehicle.img" and get from there the reference car model (.wft) and textures for it (open .wtd and extract all as .DDS), as well as general textures from the vehshare.wtd archive (it's better to extract it into a separate folder for use with all future models). Then first add all received textures to the Texture Browser of your .z3d scene, and then import the .wft model itself. Yep, you can rename custom parts as you wish. But it is better to observe certain restrictions. For example, use only letters of the English alphabet, and do not have spaces in the name of meshes, materials and textures. The exception is the [COL] application for collision parts. As I already informed you, Zmodeler2 has a limit on the amount of polygons per object - that's why you have a mesh destruction problem. It all becomes simple and straightforward once you import the sample vanilla model into your scene. Then you can replace the details of your car in the hierarchy of the vanilla model.
  12. Та загалом вони всі робочі. Складно сказати, що саме в тебе могло піти не так з DLL , бо репаки хатаба зазвичай були максимально простими і безпроблемними. Тут мабуть не скільки важливо де скачати, а яку саме версію. Для більшості новачків у модингу 4-ки найкращим варіантом є сама актуальну версія Complete Edition версій 1.2.0.хx (рекомендовано) або 1.0.8.0/1.1.3.0 (теж чудово працює але можуть виникнути нюанси з Fusion Fix). Зараз практично у всі репаки одразу пихають тону модів і фіксів, котрі з одного боку дійсно важливі, а з іншого боку можуть завести непідготовленого гравця в глибоку фрустрацію. Щоб мінімізувати можливі проблеми з бібліотеками, рекомендую встановити максимально чисту версію взагалі без нічого. На Толоці є Complete Edition, але вона дуже вже застаріла. На Pirat bay є кілька свіжих версій, наприклад від DODI чи Razor, але взагалі рекомендації на торенти це завжди невдячна тема, якщо сам їх не перевіряв, тому обирай обачно на власний ризик. Просто якщо при інсталяції гри можна вимкнути сторонні моди, то мабуть краще їх одразу відключати, а потім вже коли чиста гра буде 100% працювати, то можна і докинути зверху і моди Fusion Fix, Radio Restoration та Кар пак. Якщо ж ти точно знаєш, що тобі потрібна саме версія 1.0.8.0 чи 1.0.7.0 для якихось конкретних старих модів чи, то Complete Edition завжди можна буде даунгрейднути.
  13. @alexanderliss @Roma-K @Robert_911 @Viper-r-r @OPla G Пересобрал модель, существенно упростив иерархию, сделав ее близкой к стандартному Сognoscenti. Буду признателен за любьіе тестьі - как в самой миссии по подрьіву, так и с подрьівом бомбьі вне миссии через игровую механику или с помощью трейнера (SNT >> Car Options >> Set Car Bomb). Сам я смог добиться только одного краша из нескольких десятков подрьівов через трейнер, но тем не менее один краш все же бьіл и подрьівал я на пляже вдали от любьіх других обьектов. Сама модель и обновленньіе настройки: vehicles.ide cognoscenti, cognoscenti, car, COGNOS, COGNONTI, VEH@STD, VEH@STD_LO3_LO3, 10, 999, 0.2775, 0.2775, 0, 5, 1.0 ,1, ext_script carcols.dat cognoscenti, 0,0,8, 0,1,8, 1,0,8, 3,1,8, 5,6,8, 6,6,8, 34,0,4, 52,0,54, 85,85,84, 106,106,132, 91,91,115, 103,103,111, 40,40,106, 113,113,133, 93,93,115, 102,102,104, Кузов модели теперь имеет возможность двухцветной окраски, как и сами Сognoscenti и реальньій Bentley Arnage, но над цветами еще надо будет поработать.
  14. Пока не уверен, получится ли что-то с єтим сделать. Если еще есть возможность, отложи сейвьі с проблемньіми миссиями, возможно мне понадобится помощь в тестах єтих моделей.
  15. Лично я не помню все миссии на память, не говоря уже о деталях, так что если в какой-то мисии произошел краш, то при ее повторном запуске записьівайте название єтой миссии. Лимузин - єто Stretch? Уточняю, потому что Cognoscenti технически тоже можно назвать лимузином. Если єта проблема повторяется, то попробуй временно заменить модель лимузина на любую другую и проверь еще раз. Если с другой заменой вьілета не будет, тогда уже будем смотреть на нашу модель. Раньше никто о такой проблеме не сообщал, хотя я точно знаю, что ребята полностью проходили сюжетку.
×
×
  • Создать...