Велике інтерв’ю Дена Хаузера: GTA, RDR, Rockstar Games
OPla G
учора в 23:40
54Для Rockstar Games майже містична загадковість — важлива частина філософії, і тому всякий раз, коли екс-співробітники розповідають про минуле компанії, це викликає особливий інтерес. Тим більше, якщо мова про колишнього віце-президента та ключового сценариста Grand Theft Auto та Red Dead. Тому нинішня публічна активність Дена Хаузера все ще викликає щире здивування спільноти. Ми знаємо, що вона викликана необхідністю рекламувати поточні проекти Absurd Ventures, зокрема комікс, який дебютував нещодавно, але все ж…
Перше інтерв’ю на камеру й для нього самого, й для фанатів виявилось великою подією. Однак то було на виставці, де форматно не прийнято проводити довгі бесіди. І наступним логічним кроком стала предметна бесіда в студії, з безліччю питань, роздумів та без поспіху, й Хаузер-молодший погостював у подкастера Лекса Фрідмана. Говорили багато про що: відеоігри з відкритим світом, написання сценаріїв та інших темах. І, звичайно, розписано стенограмою три години не просто не по силам — це не має ніякого сенсу. Тому ми закликаємо подивитися все повність. Але найважливіші факти все ж привели.
Перше інтерв’ю на камеру й для нього самого, й для фанатів виявилось великою подією. Однак то було на виставці, де форматно не прийнято проводити довгі бесіди. І наступним логічним кроком стала предметна бесіда в студії, з безліччю питань, роздумів та без поспіху, й Хаузер-молодший погостював у подкастера Лекса Фрідмана. Говорили багато про що: відеоігри з відкритим світом, написання сценаріїв та інших темах. І, звичайно, розписано стенограмою три години не просто не по силам — це не має ніякого сенсу. Тому ми закликаємо подивитися все повність. Але найважливіші факти все ж привели.
Grand Theft Auto
- Не працював над GTA 6, і це визиває різні почуття. З одного боку, радість трудитися над чимось іншим. З іншого, важко прощатися з тим, що робив два десятиріччя.
- Скасоване сюжетне доповнення для GTA 5 під назвою «Агент Тревор» було наполовину готовим.
- Відзначив чудову роботу Неда Люка, яки втілив Майкла.
- Можливо, на загальну похмурість GTA 4, в особливості її історії іммігранта, що написана іммігрантом, вплинуло те, що при написанні автор переживав не найкращі часи. Був самотнім, відчував себе нещасним, не був певен, що хоче залишатися в Америці, а студії тоді дошкуляв скандал з Hot Coffee.
- Вважає Ніко найцікавішим протагоністом франшизи, любить усіх, але його — більше решти. Тим не менш, хотів вбити його у фіналі, але це не спрацювало би в плані відеогри.
- Ще йому подобається СіДжей з GTA: San Andreas, але не через те, як його прописано, а через роботу, яку виконав Young Maylay. Завдяки актору озвучування Карл настільки схожий на людину.
- GTA: Vice City сильно натхнена художнім фільмом «Обличчя зі шрамом» (1983) та серіалом «Маямі Вайс» (1984-1990). (Втім, цим фактом навряд чи когось здивуєш. Усі, хто грали, легко відчують вплив цих двох творів.)
- Секрет успіху серії, ймовірно, в тому, що нові частини не виходять так часто, але коли це відбувається, вони привносять якусь інновацію, щось нове.
- Сумнівно, що події колись будуть розвиватися в іншому місці, не в США, адже для геймплею потрібно багато зброї.
Red Dead
- Під час розробки RDR 2 тиск на компанію був надзвичайно сильним. Гра відкладалась (її переносили двічі), бюджет значно перевищувався, а історія ковбоя з туберкульозом не здавалось такою веселою.
- Сама ж ідея з туберкульозом пішла від того, що дідусь Хаузерів переболів ним ще до появи антибіотиків, але вижив. Серед 35 людей від був одним з трьох, кому це вдалось.
- Гру про ковбоїв у відкритому світі (RDR 1) задумали відразу після виходу Red Dead Revolver. Але тоді було чим зайнятися. Втілюватися у життя проект почав у 2005-2006 роках.
- Спочатку написання сценарію для Red Dead Redemption I не йшло зовсім. Але тоді займались Grand Theft Auto IV, і час був. Автор задавався питанням, як прописати діалоги, які підходять жанру, щоб вони не здавались сміхотворними. Потім Ден разом зі своєю вагітною первістком тоді дівчини, а нині дружини відправились у відпустку, і поступово все почало вимальовуватися. За кілька днів він прописав пару сцен, й зрозумів, що справа пішла. Мабуть, тому що Ден сам почав піклуватися про власну сім’ю, головний герой зображено саме таким же.
- Наприкінці 2008-го або на початку 2009-го на зустрічі з Крістіаном Кантамессою, ведучим дизайнером та співавтором гри, вирішили, чим закінчиться історія Джона Марстона. Це було непросто зробити в контексті гри, але необхідно для історії.
- Підкреслює важливість таких акторів як Роб Вітофф та Бенджамін Байрон Девіс, персонажі яких (Джон та Датч) грали важливу роль в обох частинах.
- Гевін, про якого ходить багато міфів, легенд та теорій, дійсно існує, але ідея в тому, що Найджел так і не зустрінеться з ним, незважаючи на усі старання та пошуки.
- Називає RDR 1 трохи більш традиційним вестерном, хоча характеризує Red Dead як анти-вестерн, інтерн, якщо хочете, — це коли ковбої з Дикого Заходу рухаються назад на схід, у цивілізацію.
Rockstar Games
- До роботи там був у Колумбії, куди потрапив у віці 25 років «внаслідок поганих життєвих рішень». На пляжі на нього напали місцеві бандити з мачете, від котрих він тікав спочатку бігом, а потім на таксі. Після цього отримав електронний лист від брата (Сема Хаузера), і вирушив у Нью Йорк. Тоді було засновано компанію.
- Невипущений Agent мав багато варіантів сеттінгу. Один з них — в 1970-ті, у розпал Холодної війни. Інший — у сучасному світі. Гра з відкритим світом не підходила, оскільки в якості злочинця логічно мати повну свободу дій та займатися чим захочеш, а ось у шкурі шпигуна — ні. У нього є задачі, які потрібно виповнювати тут і зараз, щоб врятувати світ. (Тут можна сперечатися, бо, наприклад в Metal Gear Solid 5 з цим чудово впорались.)
- В задумах у «рок-зірок» була гра про лицарів та міфологію, але вона залишилась лиш концепцією, не більш того.
Фільми
- Між «Хрещеним батьком 1» (1972) та «Хрещеним батьком 2» (1974) вибере другий. У сиквелі подобається розбивка на різні епохи. Любить сцени в Маленькій Італії (сам жив у сусідньому Сохо), на острові Елліс та на Сицилії. В цих картинах чудово все: сценарій, зйомка, музика, актори. Неможна подумати про мафію, і не згадати про «Херещеного батька».
- Віддає перевагу «Казино» (1995) (за його думкою, це найкращий фільм про Лас Вегас), але вважає, що багато в чому «Славні хлопці» (1990) змінив кінематограф того часу. Ним інспіровано й серіал «Клан Сопрано» (1999-2007), який також показує бандитів простими людьми.
- «Справжнє кохання» (1993) це, може бути, найліпший сценарій з колись написаних (до речі, Квентіном Тарантіно). В таких світах хочеться жити та просто слухати розмови персонажів.
- «Іди та дивись» (1985) — найкращий фільм про війну. Щось трохи менш серйозне — «Апокаліпсис сьогодні» (1979), але перша його версія, а не відредаговані пізніше.
- Найкращі вестерни: «Бут Кессіді і Санденс Кід» (1969) та «Дика банда» (1969).
- Найулюбленіша комедія цього сторіччя — серіал «Офіс» (2005-2013).
- Найулюбленійший сай-фай — «Той, хто біжить по лезу» (1982).
Книги
- У 17-18 років був одержимим «Страхом і огидою в Лас Вегасі» (1971) Гантера Томпсона, а в 20 — творчістю Френсіса Скотта Фіцджеральда та Ернеста Хемінгуея.
- П’ять книг, які вплинули більше інших в різні десятиріччя життя:
- «Зимові канікули» (1933) Артура Ренсома,
- «Буремний перевал» (1847) Емілі Бронте,
- «Ніч лагідна» (1934) Френсіса Скотта Фіцджеральда,
- «Тонка червона лінія» (1962) Джеймса Джонсона,
- «Міддлмарч» (1871) Джордж Елліот.
- Три найвидатніші книги про Другу світову війну:
- «Тонка червона лінія» (1962) Джеймса Джонсона,
- «Життя і доля» (1959/1980) Василя Гроссмана,
- «Кінець роману» (1951) Грема Гріна.
Відеоігри
- По-справжньому закохався в тих тільки тоді, коли сам почав створювати.
- найвидатніша гра усіх часів — Tetris (1989) на Game Boy. Що іронічно, адже там немає ніякого сюжету — чистий ігролад.
- Захоплюється роботами Тодда Говарда з Bethesda та всесвітом The Witcher.
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (2023) порівнює з творчістю Альфреда Хічкока. Це нереально, але ідеально як відеогра/фільм.
- Його сину подобається Sea of Thieves (2018).
1